Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Łukowie zobowiązuje się zapewnić dostępność cyfrową swojej strony internetowej www.bip.piw.lukow.pl zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.bip.piw.lukow.pl.
Data publikacji strony internetowej: 31.03.2022 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 31.03.2022 r.
Dane teleadresowe jednostki:
Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Łukowie
ul. Warszawska 16
21-400 Łuków
Tel. 25 798 26 13
e-mail: lukow.piw@wiw.lublin.pl
www.bip.piw.lukow.pl
Informacja o dostępności cyfrowej
Strona internetowa www.bip.piw.lukow.pl jest zgodna z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Aplikacje mobilne
Jednostka nie posiada aplikacji mobilnej.
Dostępność architektoniczna
Miejsca parkingowe
Na terenie należącym do Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Łukowie przy ul. Warszawskiej 16 znajduje się parking dla klientów PIW oraz pracowników. Jest na nim wyznaczone 1 miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
Wejście do budynku
Wejście do budynku Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Łukowie jest możliwe w godzinach pracy Urzędu, tj. od godz. 700 do 1500.
Budynek posiada wejście główne od strony podwórka oraz wyjście ewakuacyjne od strony ulicy. Na zewnątrz budynku, na chodniku prowadzącym do wejścia głównego umieszczono taśmę w kolorze żółtym z warstwą antypoślizgową, wskazującą kierunek poruszania się w szczególności dla osób słabowidzących. Przed wejściem głównym zamontowana jest tablica
z numerem telefonu do asystenta Inspektoratu. Do wejścia głównego prowadzą schody. W celu usunięcia tej bariery istnieje możliwość użycia rampy najazdowej dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
Osoba niepełnosprawna z psem asystującym ma prawo wstępu do Inspektoratu.
Wewnątrz budynku
W holu głównym wydzielono specjalne miejsce do obsługi petentów odgrodzone od pozostałej części budynku przeszkloną ścianą działową będącą jednocześnie recepcją Inspektoratu.
Jedno z okienek jest dostępne dla użytkownika wózka inwalidzkiego oraz dla osób o niskim wzroście. Na jednym z okienek znajduje się piktogram informujący o możliwości użycia przenośnej pętli indukcyjnej na potrzeby aparatu słuchowego. Lada recepcji na odcinku o szerokości 90 cm znajduje się nie wyżej niż 90 cm od posadzki. Pod blatem jest zapewniona przestrzeń umożliwiająca wjechanie pod blat przodem wózka. Wewnątrz budynku przy recepcji na wysokości 120 cm zainstalowano dodatkowy telefon wraz z pełnym wykazem numerów wewnętrznych do pracowników zajmujących się określonymi sprawami , i w tym miejscu znajduje się obsługa petentów. W razie ewentualnej potrzeby istnieje możliwość osobistej pomocy asystenta.
W szczególnych przypadkach jest możliwe udostępnienie toalety poprzez otwarcie wejścia ewakuacyjnego.
Pozostałe kondygnacje budynku nie są dostępne dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Budynek nie posiada rozwiązań w sposobie komunikacji za pomocą dźwięku lub pisma Braille’a.
W Inspektoracie można skorzystać z pomocy osób posługujących się Polskim Językiem Migowym.
Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności
Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 31.03.2022 r.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi w dniu: 31.03.2022 r.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszelkie nieprawidłowości w zakresie zgodności oraz występowania o informacje i treści należy zgłaszać koordynatorowi ds. dostępności Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Łukowie.
Osoba do kontaktu w sprawie dostępności cyfrowej, architektonicznej i komunikacyjnej:
Koordynator ds. dostępności Powiatowego Inspektoratu Weterynarii w Łukowie
Danuta Kuźniak
Telefon: 25 798 26 13
e-mail: ksiegowosc.lukow@wiw.lublin.pl
Można zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienia dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich: https://rpo.gov.pl
Wzór wniosku o zapewnienie dostępności
Osoba publikująca: | Emilian Pudło |
---|---|
Data utworzenia: | 26 lutego 2024 r. |
Data publikacji: | 26 lutego 2024 r. |
Data ostatniej aktualizacji: | 26 lutego 2024 r. |